Przestrzeń
Naszym marzeniem było stworzenie miejsca, w którym każdy młody twórca będzie mógł w przyjaznych warunkach przebyć krętą drogę od pomysłu do jego realizacji. Wyposażenie w wysokiej klasy nowoczesne urządzenia to jedno. To, co dla nas istotniejsze, to stworzenie miejsca otwartego na każdy pomysł, w którym bezwzględnie wspierana jest kreatywność naszych uczniów i gdzie zbudujemy tylko pozytywne skojarzenia z procesem twórczym.
Park maszynowy będzie je wspomagał i urzeczywistniał, a nie rozwiązywał problemy za uczniów. W dodatkowej przestrzeni - concept store - nastąpi ostateczna weryfikacja pomysłu. Tu, w witrynie przy ruchliwej ulicy, uczniowie będą prezentować będą swoje projekty i konfrontować je z odbiorcami. Dopiero wszystkie te elementy tworzą prawdziwy Makerspace.
Seminarium
To miejsce, w którym wszystko się zaczyna. Tu rodzą się pierwsze pomysły, a uczniowie pracują głównie kognitywnie i konceptualnie. Tu odbywają się wykłady praktyków, analiza studiów przypadku, wyciąganie wniosków i spostrzeżeń z danych zebranych od użytkowników wyzwań projektowych oraz generowanie pomysłów.
Funkcjonalności:
- dwustronne tablice ścienne ściągane – cztery tablice zdejmowane, które funkcjonują jak zeszyty danego zespołu. Uczniowie po zakończonych zajęciach mogą je zdjąć i schować, by wrócić do pracy na nich podczas kolejnego spotkania. Dzięki temu praca uczniów jest nieprzerwana i można w prosty sposób ją kontynuować.
- białe tablice magnetyczne/suchościeralne i filcowe do wpinania
- całe ściany w tablicach, by nie ograniczać przestrzeni do pisania
- mobilne biurka, budowanie własnej przestrzeni
- ekran multimedialny
- narzędzia służące szybkiemu prototypowaniu
- komputery typu laptop dla każdego z uczniów
Workshop
To warsztat, w którym pomysły zaczynają nabierać wyrazu. Uczniowie przekuwają koncepty mentalne w realne konstrukcje, nadając im fizycznych lub cyfrowych kształtów. Tu powstają makiety rozwiązań, które umożliwiają uczniom realistyczne zakomunikowanie odbiorcom swoich pomysłów, a także zobaczenie na własne oczy błędów koncepcyjnych, niewidocznych na etapie pracy w seminarium.
Funkcjonalności:
- stoły w stylu warsztatowym – można na nich majsterkować, ciąć, wiercić, piłować, lutować, etc. Mają one dużą powierzchnię roboczą, aby komfortowo zmieścić projekty i prototypy uczniów.
- rozkładana duża przestrzeń robocza na środku sali, na potrzeby tworzenia jeszcze większych projektów lub ich prezentacji.
- multimedialny projektor i kamera 3D – umożliwiające prezentowanie treści merytorycznych w dużym formacie podczas zajęć. Dodatkowo, dzięki kamerze 3D możliwe jest odzwierciedlenie przestrzeni sali w realistyczny, trójwymiarowy sposób w przestrzeni online, co pomoże podczas konsultacji online z ekspertami.
- narzędziownia – pomieszczenie przynależne do sali, w której znajdują się narzędzia warsztatowe jak piły, wiertarki, młotki, itp.
- przestrzeń robocza z płyty pilśniowej nad blatami stołów – do przypinania projektów tworzonych w sali.
- studio do fotografowania prototypów i projektów uczniów – pomocne przy budowaniu portfolio projektu i systematyzowaniu prac.
- mobilna ściana narzędziowa.
Fablab
To prototypownia, w której makiety nabierają kształtów i funkcjonalności działających. Dzięki różnorodnym maszynom fabrykacyjnym: drukarkom 3D, ploterom i frezarkom laserowym, hafciarkom komputerowym czy maszynom do szycia uczniowie mogą skonstruować prawie każdy artefakt z wykorzystaniem materiałów płóciennych, drewna, plastiku, plexi czy nawet metalu.
Funkcjonalności:
- trzy drukarki 3D średniogabarytowe o polu roboczym 22 x 20 x 25 cm
- jedna drukarka 3D wielkogabarytowa o polu roboczym 28 x 25 x 30 cm
- hafciarka komputerowa
- 8 maszyn do szycia
- duża frezarka laserowa o polu roboczym 73 x 41 x 12 cm – do obróbki i wycinki drewna, plexi, plastiku czy kartonu
- 30 kostek Makey Makey + Micro:bit – to mikrokomputery do nauki algorytmiki, myślenia komputacyjnego, interfejsu człowiek-komputer, robotyki i programowania
Concept store
Oprócz pracowni w szkole, posiadamy concept store z witryną przy ulicy, gdzie uczniowie będą prezentować swoje prototypy, a nawet testować je na przechodniach. Tu pochwalą się swoim projektem, zbiorą feedback i wysnują bezcenne wnioski. Wtedy wrócą do przestrzeni szkolnej, gdzie usprawnią swoje rozwiązania w oparciu o wiedzę z procesu testowego.
Funkcjonalności:
- testowanie prototypów i konceptów projektowych z użytkownikami i przechodniami
- zbieranie opinii przechodniów nt. projektów i prototypów uczniowskich
KONTAKT Z NAMI
Interesuje Cię wiedza z zakresu nowoczesnej edukacji, kreatywności oraz nowych technologii? Zapisz się do newslettera, aby uzyskać dostęp do Naszych autorskich treści.