Projekty

CZCIONKA CZY FONT? – TOPOGRAPHY OF TOMORROW

DZIEDZINA: art, design, journalism

OPIS SYNTETYCZNY:
W ramach warsztatów design uczniowie zrealizują projekt, który bada, jak nowoczesne technologie oparte na sztucznej inteligencji mogą przekształcić sposób, w jaki tworzymy i odbieramy typografię. Projekt zakłada rozwijanie trzech kierunków projektowania komputerowego, z naciskiem na różne aspekty praktyki projektowania typograficznego. Uczniowie będą wykorzystywać techniki takie jak estymacja pozycji, generatywne modele wizualne AI oraz duże modele językowe do eksploracji, czy kształty typograficzne mogą być tworzone i modyfikowane w sposób bardziej intuicyjny i ekspresyjny. Celem jest zaproponowanie nowych, eksperymentalnych i zabawnych sposobów podejścia do tworzenia i manipulowania typografią, a także rozważenie, jak może się rozwijać kreatywność w przyszłości.

Czytaj więcej
Jak wygląda projekt?


Projekt skupi się na kilku kluczowych aspektach praktyki projektowania typograficznego: jak zmieniająca się definicja „obliczeń” wpłynie na projektowanie typografii, co oznacza bycie „autorem” w świecie, gdzie modele AI tworzą z dużą dozą zaawansowania oraz jak zmieni się rola „projektantów” w nadchodzącej dekadzie. Uczniowie przeanalizują także historyczny kontekst typografii, zwracając uwagę na to, jak rozwój technologii zawsze kształtował wygląd informacji wizualnych, oraz jak obecne technologie AI mogą wywołać nową zmianę paradygmatu, redefiniując rolę projektanta i pojęcie autorstwa.

Skontaktuj się z nami
Napisz do nas

EFEKTY NAUCZANIA:

  • eksperymentowanie z nowymi narzędziami projektowymi
  • integracja teorii z praktyką
  • krytyczne myślenie i analiza
  • refleksja nad rolą autora i projektanta

INSPIRED BY: Vera van de Seyp MIT Research Assistant