DZIEDZINA: fashion, environment, medicine, design, ecology, engineering
OPIS SYNTETYCZNY:
W ramach przedsięwzięcia, uczestnicy podejmą się projektu opartego na zrównoważonym projektowaniu oraz odpowiedzialności społecznej. Celem będzie stworzenie prototypów osobistego sprzętu ochrony zdrowia (np. masek, przyłbic) lub innych produktów higienicznych, które są łatwe do wykonania, przyjazne dla środowiska i dostępne dla różnych grup społecznych, szczególnie dla osób z ograniczonym dostępem do zasobów. Projekt zakłada zastosowanie tanich, lokalnie dostępnych materiałów, takich jak tkaniny wielokrotnego użytku, przetworzone tworzywa sztuczne lub inne ekologiczne surowce.
W trakcie projektu uczniowie będą mieli możliwość eksperymentowania z różnymi technikami artystycznymi i rzemieślniczymi, ucząc się projektowania przedmiotów użytkowych, które spełniają zarówno estetyczne, jak i praktyczne funkcje. Uczestnicy zapoznają się z procesem tworzenia prototypów, od fazy koncepcyjnej po realizację, a także z podstawowymi zasadami ergonomii, funkcjonalności i zrównoważonego projektowania.
Projekt ma na celu rozwijanie u uczniów wrażliwości społecznej oraz świadomości ekologicznej. Poza rozwijaniem umiejętności artystycznych, projekt zachęca do refleksji nad odpowiedzialnością za środowisko i nad sposobami, w jakie sztuka i projektowanie mogą służyć dobru społecznemu.
EFEKTY NAUCZANIA:
- Zrozumienie zrównoważonego projektowania PPE.
- Umiejętność tworzenia ekologicznych prototypów.
- Rozwój kreatywności w wykorzystaniu lokalnych materiałów.
- Świadomość wyzwań ekologicznych i społecznych w produkcji PPE.
- Doskonalenie pracy zespołowej i prezentacji projektów.
- Wzrost odpowiedzialności za wpływ projektów na środowisko.
INSPIRED BY: Professor Tony Ryan, Sheffield University, Helen Storey, University of Arts London