DZIEDZINA: social studies, psychology, medicine, engineering
OPIS SYNTETYCZNY:
Projekt ma na celu stworzenie społeczno-cyfrowych interwencji wspierających młodzież z doświadczeniem traumy rozwojowej lub chronicznego stresu z dzieciństwa, które wywierają długotrwały wpływ na ich rozwój. Tego typu traumy osłabiają zdolność młodych ludzi do budowania zaufania i relacji społecznych, co pogłębia izolacja, niewystarczające wsparcie w systemie opieki oraz negatywne skutki obecnych platform społecznościowych. W odpowiedzi, projekt zakłada zaprojektowanie cyfrowych przestrzeni, które umożliwią młodzieży wyrażanie siebie oraz budowanie wspierających i rezonujących relacji.
Projekt opiera się na najlepszych praktykach terapeutycznych, podejściu uwzględniającym traumę oraz zasadach projektowania współtwórczego. Skupia się na perspektywie młodych ludzi najbardziej potrzebujących wsparcia, priorytetowo traktując wzajemność i bezpieczeństwo oraz iteracyjne prototypowanie.
EFEKTY NAUCZANIA:
- Empatia i zrozumienie młodzieży
- Projektowanie empatyczne
- Iteracyjne prototypowanie
- Zasady współtworzenia
- Prezentacja i ocena
- Integracja technologii
INSPIRED BY: Rosalind W. Picard Professor of Media Arts and Sciences; Grover M. Hermann Professor in Health Sciences and Technology