Projekty

T-FACTOR – INTERWENCJE

DZIEDZINA: art, culture, curating, STEM, urban studies, project management

OPIS SYNTETYCZNY:
Celem projektu jest stworzenie tymczasowej interwencji artystycznej w nieużywanej przestrzeni miejskiej, która angażuje lokalną społeczność i promuje współpracę między różnymi sektorami: edukacją, władzami lokalnymi, biznesem i organizacjami społecznymi. Inspirując się projektem T-Factor, uczeń zaprojektuje i zrealizuje kreatywne działania w „pomiędzy czasie” regeneracji miejskiej, czyli w okresie oczekiwania na rozwój infrastruktury. Projekt zakłada badanie potrzeb społeczności poprzez przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami w celu zrozumienia ich oczekiwań wobec przestrzeni miejskiej. Współpraca międzysektorowa będzie polegała na nawiązaniu partnerstwa z lokalnymi instytucjami, organizacjami i przedsiębiorstwami w celu wsparcia realizacji projektu. Kreacja tymczasowej interwencji obejmuje zaprojektowanie i wdrożenie artystycznej instalacji lub wydarzenia, które ożywi nieużywaną przestrzeń i będzie miało pozytywny wpływ na społeczność. Promowanie zrównoważonego rozwoju zostanie uwzględnione poprzez aspekty ekologiczne i społeczne, aby projekt wpisywał się w cele zrównoważonego rozwoju miasta. Refleksja nad przyszłością przestrzeni będzie polegała na dokumentowaniu efektów interwencji i zbieraniu opinii społeczności, co może wpłynąć na przyszłe plany urbanistyczne.

Jak wygląda projekt?
Czytaj więcej

Projekt ma na celu pokazanie, jak kultura i kreatywność mogą być narzędziami transformacji miejskiej, wpływając na tworzenie bardziej inkluzywnych i żywotnych przestrzeni. Poprzez praktyczne działanie uczeń przyczyni się do prototypowania trwałych rozwiązań i podkreśli znaczenie włączenia sztuki i designu w procesy innowacji społecznej i publicznej, wpisując się w ideę STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).

Skontaktuj się z nami
Napisz do nas


EFEKTY NAUCZANIA:

  • Umiejętność analizy przestrzeni i potrzeb społecznych.
  • Zdolność do budowania współpracy międzysektorowej.
  • Rozwój komunikacji i prowadzenia konsultacji społecznych.
  • Praktyczne doświadczenie w prototypowaniu.
  • Wiedza o materiałach proekologicznych i zrównoważonych.
  • Wzrost kreatywności i umiejętności projektowania.
  • Wzmocnienie kompetencji społecznych i pracy zespołowej.
  • Zrozumienie wpływu sztuki na społeczność lokalną.

INSPIRED BY: UAL Principal Investigator: Adam Thorpe, University of the Arts London