DZIEDZINA: block-based programming, UX design, data management, information technology
OPIS SYNTETYCZNY:
Projekt pt. „Urban Swarms” skoncentruje się na tworzeniu wizji inteligentnych miast, które potrafią reagować dynamicznie na bieżące warunki i potrzeby mieszkańców. Uczestnicy poznają metody inspirowane przyrodą, dzięki którym roje robotów będą wspierać funkcjonowanie kluczowych miejskich systemów i infrastruktur, zwiększając ich autonomię i efektywność.
Na podstawie eksperymentów symulacyjnych, w tym wykorzystania rzeczywistych danych GIS, uczniowie będą mieli szansę zaprojektować rozwiązania usprawniające działanie miasta, a także zaprezentować swoje przemyślenia dotyczące przyszłości inteligentnych miast i optymalnych sposobów ich projektowania.
EFEKTY NAUCZANIA:
- Zrozumienie koncepcji inteligentnych miast.
- Umiejętność analizy danych GIS.
- Prototypowanie rozwiązań inspirowanych przyrodą.
- Zasady UX design w kontekście miejskim.
- Podstawy programowania blokowego.
INSPIRED BY: Kent Larson, MIT Professor of the Practice, director of City Science at the MIT Media Lab